AKP'nin Cemevi Tahammülsüzlüğü Sürüyor
1 sayfadaki 1 sayfası
AKP'nin Cemevi Tahammülsüzlüğü Sürüyor
İş Alevilerin ibadetevlerine gelince akıllarına tekkelerle ilgili devrim yasaları geldi.
Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç'in sözlü soru önergesini yanıtlayan Devlet Bakanı Said Yazıcıoğlu, cemevlerinin ibadethane olarak kabul edilemeyeceğini, Diyanet İşleri Başkanlığı Yasası ve bazı devrim yasaları ile mahkeme kararlarının buna engel olduğunu savundu. Yazıcıoğlu camilerin belli bir mezhebin ibadet yeri olmadığını ve camiye gelen, gelmeyen, namaz kılan, kılmayan bütün Müslümanların ortak mabedi olduğunu söyledi.
Yazıcıoğlu, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yasa Tekke ve Zaviyelerin Kapatılmasına Dair Yasa ile Bazı Kisvelerin Giyilemeyeceğine Dair Yasa uyarınca cem- evlerinin ibadethane olarak kabul edilmesinin olanaklı olmadığını savundu. Yazıcıoğlu, ayrıca Ankara 6. İdare Mahkemesi'nin cemevlerinin ibadethane sayılamayacağına ilişkin kararı bulunduğuna da dikkat çekti.
AKP'nin Alevilerin sorunlarının çözümüne yönelik açılımının göstermelik olduğu ortaya çıktı. Devlet Bakanı Said Yazıcıoğlu, Diyanet İşleri Başkanlığı Yasası ve bazı devrim yasaları ile mahkeme kararlarına göre cemevlerinin ibadethane sayılmasının mümkün olmadığını açıkladı.
Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç'in sözlü soru önergesini yanıtlayan Devlet Bakanı Said Yazıcıoğlu, AKP'nin Alevi açılımı yapmasının olanaklı olmadığını kabul etti. Yazıcıoğlu, İslamın 14 asırlık tarihsel tecrübesinde cami ve mescitlerin belli bir mezhebin, meşrebin ya da inanç grubunun ibadet yeri olmadığını, camiye gelen, gelmeyen, namaz kılan, kılmayan bütün Müslümanların ortak mabedi olarak varlığını sürdüregeldiğini söyledi. Yazıcıoğlu, şu açıklamayı yaptı: "İslam tarihinin hiçbir döneminde kendisini İslam içinde görüp de camiye alternatif başka bir ibadethane kuran mezhep ve tarikat olmadığı gibi, tasavvufi adap ve erkânın yürütüldüğü mekânlar da hiçbir zaman caminin alternatifi bir ibadethane olarak algılanmamış ve isimlendirilmemiştir.
Yazıcıoğlu, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yasa'nın 1, 14, 18 ve 35. maddeleri Tekke ve Zaviyelerin Kapatılmasına Dair Yasa'nın 1. maddesi ile Bazı Kisvelerin Giyilemeyeceğine Dair Yasa'nın 3. maddesi uyarınca cemevlerinin ibadethane olarak kabul edilmesinin olanaklı olmadığını savundu. Yazıcıoğlu, ayrıca Ankara 6. İdare Mahkemesi'nin cemevlerinin ibadethane sayılamayacağına ilişkin kararı bulunduğuna da dikkat çekti.
Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç'in sözlü soru önergesini yanıtlayan Devlet Bakanı Said Yazıcıoğlu, cemevlerinin ibadethane olarak kabul edilemeyeceğini, Diyanet İşleri Başkanlığı Yasası ve bazı devrim yasaları ile mahkeme kararlarının buna engel olduğunu savundu. Yazıcıoğlu camilerin belli bir mezhebin ibadet yeri olmadığını ve camiye gelen, gelmeyen, namaz kılan, kılmayan bütün Müslümanların ortak mabedi olduğunu söyledi.
Yazıcıoğlu, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yasa Tekke ve Zaviyelerin Kapatılmasına Dair Yasa ile Bazı Kisvelerin Giyilemeyeceğine Dair Yasa uyarınca cem- evlerinin ibadethane olarak kabul edilmesinin olanaklı olmadığını savundu. Yazıcıoğlu, ayrıca Ankara 6. İdare Mahkemesi'nin cemevlerinin ibadethane sayılamayacağına ilişkin kararı bulunduğuna da dikkat çekti.
AKP'nin Alevilerin sorunlarının çözümüne yönelik açılımının göstermelik olduğu ortaya çıktı. Devlet Bakanı Said Yazıcıoğlu, Diyanet İşleri Başkanlığı Yasası ve bazı devrim yasaları ile mahkeme kararlarına göre cemevlerinin ibadethane sayılmasının mümkün olmadığını açıkladı.
Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç'in sözlü soru önergesini yanıtlayan Devlet Bakanı Said Yazıcıoğlu, AKP'nin Alevi açılımı yapmasının olanaklı olmadığını kabul etti. Yazıcıoğlu, İslamın 14 asırlık tarihsel tecrübesinde cami ve mescitlerin belli bir mezhebin, meşrebin ya da inanç grubunun ibadet yeri olmadığını, camiye gelen, gelmeyen, namaz kılan, kılmayan bütün Müslümanların ortak mabedi olarak varlığını sürdüregeldiğini söyledi. Yazıcıoğlu, şu açıklamayı yaptı: "İslam tarihinin hiçbir döneminde kendisini İslam içinde görüp de camiye alternatif başka bir ibadethane kuran mezhep ve tarikat olmadığı gibi, tasavvufi adap ve erkânın yürütüldüğü mekânlar da hiçbir zaman caminin alternatifi bir ibadethane olarak algılanmamış ve isimlendirilmemiştir.
Yazıcıoğlu, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yasa'nın 1, 14, 18 ve 35. maddeleri Tekke ve Zaviyelerin Kapatılmasına Dair Yasa'nın 1. maddesi ile Bazı Kisvelerin Giyilemeyeceğine Dair Yasa'nın 3. maddesi uyarınca cemevlerinin ibadethane olarak kabul edilmesinin olanaklı olmadığını savundu. Yazıcıoğlu, ayrıca Ankara 6. İdare Mahkemesi'nin cemevlerinin ibadethane sayılamayacağına ilişkin kararı bulunduğuna da dikkat çekti.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz